degerogard

Direktlänk till inlägg 6 september 2013

Bästa veckan på länge

Av Alexandra Lindström - 6 september 2013 19:13

Vilken vecka jag har haft. Samlat, samlat och samlat energi. Bara umgåtts med mina klippor. Ni vet, dem man kan luta sig mot när stormen ryter.

Blev ett besök till mommo och moffa.  Lite fika, lite bilsnack och inspektion av de (för oss) nya pärlorna (de bytte bil när vi köpte C5:an), en demonstration av en ångtvätt de köpt och så fick vi oss en föreläsning i vad hålsöm är för nåt. Här fick jag alltså ett nytt projekt för hösten, måste ju testa! Jag älskar sånt som broderi, lappteknink och liknande hantverk för er som inte redan visste. Vi fick även lyssna till historier och berättelser från förr, alltid lika spännande. Man ser plötsligt annorlunda på Växjö när man har dessa berättelser i bakhuvudet.
Mommo och Lisa
  
Jag och Tyson, mommo och moffas vovve
  

Jag har tjatat om hur jag saknat gården och hästarna, och det har jag verkligen gjort. Ser fram emot att hinna lägga lite tid på min egen ridning och hästarnas träning med lite reda. Tills dess blir Kim drillad till perfektion... ;)
 
Och då och då ryker utrustning... Så som stigbyglarna allt som oftast, men även sadelgjorden häromdagen... ;)
 
Hennes lilla Miska från Degerö, vår svarta lilla diamant, växer så det knakar. Snart har hon växt ikapp sin tant Stella, min Ársól från Degerö, som bara måttar ca 130 cm i mkh.
Miska och Viddi
 
Kim får även hoppa in som min högra hand här och där. Nu senast när min Viddi från Degerö fick jobba med sadel för första gången.
En djupt koncentrerad Kimsa och Viddi
  
Vigare hästkrake får man leta efter, här hälsar han på sadeln på ryggen.
  
Det här med att jobba med sadel på ryggen var en baggis, så nästa gång får han prova att jobba i den jag provat ut åt honom. Den ni ser här nedan är bara en "slit och släng"sadel som vi alltid har första gången utifall de skulle få fnatt. Det har jag dock aldrig varit med om att de fått, och hoppas på att vårt förarbete kommer fortsätta ge utdelning under alla år framöver. :)
Min vackra jätte
 

Idag åkte jag hemifrån direkt efter hästarnas utsläpp. Plockade upp Stina i byn och körde vidare hem till Jennie och familjen för frukost. Bjöds på hembakta scones, mums! Sedan drog vi tjejer in till stora staden för att springa lite ärenden, tänk så mycket roligare det tråkiga kan bli med lite gott sällskap! Vi hann även med en liten Ischai-fika på Grand där vi drömde oss bort en stund och spikade en solsemester någonstans runt medelhavet i oktober år 2015, bara vi tre. Nuvarande och eventuella framtida karlar och ungar lämnas hemma. Nu ska vi bara vinna på lotto och bestämma oss för vart vi ska. Vi får väl se om vi kommer iväg... ;)
Älskade vänner   

Väl hemma från stan hade jag besök av Ebba, som ni känner som en del av Trion. Hon fick jobba Fjarki i korallen (efter egentid i stallet) och sedan behålla "the connection" ute i paddocken där de gick över cavaletti, labyrinten och runt tunnor.



   
Innan hon gick till bussen för att åka hem hann hon även jobba Dís en sväng och hjälpa mig med halmnät och ströande i stallet. Just like old times :)
  

Vet ni vad den här        donnan gör på måndag?
 

Då drar hon till Spanien på volontärarbete i 6 månader! I Don Benito ska hon jobba med herrelösa hundar, ge lektioner i engelska, hålla i gitarrlektioner och hjälpa till på en lokal teater. Bo kommer hon göra i en lägenhet som delas med tre andra. Jag är så stolt över henne, men ack så märkligt det kommer kännas att vara så långt ifrån varandra nu när vi är vana vid att bo ihop bara hon och jag. Min allra käraste syster.
 

Imonbitti kör jag och skeppet C5 upp till jobbet tidigt som attan. Klockan ringer 05.00 och senast 30 min senare måste vi börja rulla för att infinna oss 09.00
8 arbetsdagar kvar uppdelade i grupper om två och två med fem dagars andningspaus emellan. Direkt efter jobbet på söndag styr/flyr jag neråt igen!


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards