degerogard

Alla inlägg den 26 september 2013

Av Alexandra Lindström - 26 september 2013 11:54

hemma igen! Börjar få struktur i hästarnas träning och börjar hitta i alla mina flyttlådor och påsar som står överallt och ingenstans. Taket ska målas innan jag flyttar in i mit nya kvarter här på gården, och då jag behöver fars hjälp så drar det ut lite på tiden....;)

Det är dags att koppla in thermobaret för i år, 4mm is mötte oss i hästarnas vattenkar igår morse...
  

Lite nya bilder på min prins
Ökad trav
 
Vi har börjat jobba på tölten...
 
...och intoducerat tygeltagen...
 
... och han står lugn som en filbunke när jag hoppar och studsar bredvid honom... :)

Kan lilla jag få in tekniken så jag kan svinga mig upp på honom sen tror ni? ;)

Nya favoriten är att få rulla sig i paddocken efter avslutat arbetspass :)
 


I övrigt denna vecka har jag umgåtts med Jennie och Liv, hennes sockerbit till dotter, i dagarna tre.
I förrgår åkte jag över för en sen lunch och skitsnack. Blev en del bus också, tösen är ju ständigt i rörelse! :)




Igår var vi inne i stan. En docka skulle införskaffas och jag skulle en runda på Hööks och handla lite åt mor min.
Här fattas ett svårt beslut, Alice eller Olle?



Liv fyllde två år i måndags, tänk vad fort tiden går!
 
Här har vi sångstund i baksätet medans vi väntar på Jennie som skulle inom en butik i centrum, och jag var för snål för parkeringsavgift ;)

 
Strax åker vi över hela gänget för att fira lilla sockerbiten en stund innan vi åker uppåt igen! Vi skriver jag då det är som så att Lisa har kommit hem från Spanien till vår stora glädje och hennes stora besvikelse. 6 månader blev lite drygt två veckor, men det blir inte alltid som man tänkt sig. Mer får hon själv berätta i ett senare inlägg. Jag kan väl säga som så att organisationen och upplägget inte riktigt var vad hon förväntat sig...
 
 Jag laddar nu för sista helgen på jobbet. Om det är sista helgen någonsin eller bara för det här året får vi se nästa vår... Denna helgen får jag i alla fall dela med en av mina käraste kollegor, Petra! Kollegor kan göra all skillnad i världen!


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards