degerogard

Direktlänk till inlägg 9 september 2013

Idag åkte hon

Av Alexandra Lindström - 9 september 2013 15:13

Jobbat helgen. Två dagar var precis lagom! Jag körde hem direkt efter avslutad arbetsdag i söndags, efter att jag svängt inom lägenheten och slängt några kassar och stolar i bilen och vinkat av fotöljen och dess fotpall som flyttade hem till min goa kollega Viola. Väl hemma vart det kramkalas med lillasyster innan jag stupade i säng. Imorse var vi uppe och kramades lite till och vinkade av Lisa som fick skjuts av far till tågstationen. Kl 05.20 gick tåget som skulle ta henne till Kastrup för vidare resa till Spanien. I skrivandets stund sitter Lisa på bussen mellan Madrid och Don Benito! Jag har fortfarande inte fattat att jag inte kommer se henne på ett halvår. Om jag inte tar mitt pick och pack och hälsar på henne något dvs! ;)

När det sedan var dags att stiga upp för dagen på riktigt väcktes jag av denna studsboll. Sötare väckarklocka får man leta efter!
Mio

     

Efter frukost traskade jag ut till Kim som hade morgonpasset i stallet. Viddi provade sitt Micklem multibridle för första gången idag medans vi väntade på veterinären som skulle komma för att ge Miska första vacc.sprutan. 
Viddi från Degerö
   

När veterinären hade åkt så jobbade Viddi i rundkorallen, och idag lärde vi oss att öka och minska steglängden i traven på röstkommando. Blev inga bilder då mamma stannade i stallet med Kim som, under tiden som vi jobbade i korallen, plockade in Fjarki och så red de lektion när Viddi kommit ut i hagen. Idag fick Mio också vara med...

...efter att Lisa tagit denna bild på henne sist när det reds lektion i paddocken:
 
Här ska hon ha legat hela tiden och tittat på oss... Mitt hjärta smälte lite så idag fick hon som sagt vara med. Hon fick dock ha koppel då hon inte varit med så mycket med bland hästarna och jag inte ville riskera att hon inte skulle ha vett att flytta på sig, men duktiga tjejen hade stenkoll på mig och låg snällt bredvid när jag stod still eller höll sig tätt intill när hon tyckte att hästen kom för nära. :)

I lördags var mor och far och hämtade hem svingelhalmen för i år. Vi är så glada för att det blev en fin skörd i år så vi slipper hålla tillgodo med vetehalm som vi fick göra i fjol... En sån här maskin, som de har att lasta med där vi köper halmen, skulle man ha här hemma! Tänk så mycket lättare hanteringen av de här enorma balarna hade blivit... Sen vet jag ju förstås inte om den hade varit bra till så värst mycket annat, och då blir den plötsligt lite onödig här hos oss. ;)
  

Nu ska Stella också få komma ut och jobba lite och sedan ska jag ta tag i att dra en fjärde tråd i den nya delen av andra vinterhagen. Vi har gjort ett tillägg på ca 1/2 hektar till den mindre utav de båda vinterhagarna, så nu är de båda nästan lika stora... Hur som helst så drog mamma och jag tre rader band runt tillägget i förra veckan, och idag tänkte jag sätta isolatorer (pappa hade gömt skruvdragaren sist och med bara isolator-i-skruvar-mojängen kommer vi inte så långt) och dra det fjärde varvet, som ska kopplas mot jordningen så att staketet har effekt även när det sedan ligger snö på marken och isolerar... :)

Därefter ska jag nog försöka ta tag i min inflyttning lite ordentligt... Tråkigt och jobbigt att bo i lådor och påsar! En sväng till kören blir det nog också! :)


/Alexandra 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards