degerogard

Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Alexandra Lindström - 25 februari 2013 14:04

Snacka om att jag har saknat Kolmården och alla kollegor! Helgen har kantats av kramkalas och skitsnack om allt och ingenting mest hela tiden. Nog minns jag att jag stortrivdes förra säsongen, men efter denna helgen finns ingen tvekan om att jag älskar det där stället. Det värmer i hjärtat när man svarar på ett telefonsamtal från en kollega som i luren utbrister "Nämen hej älskling!". Japp japp, nog har jag saknat er alltid!

Petra och jag fick chansen att gå en sväng i parken och kolla in allt som hände. Barnens vasalopp, motorsågsskulptering, fågelholksbygge med Willy från Bygglov m.m När Henke och jag tog en promenix i parken hade vi turen att få se en skymt av sälkuten som kom till världen i förra veckan.
Jag som i vanliga fall alltid har kameran redo glömde i lyckoruset totalt bort den hela helgen, så dessa tre är allt vad bilder jag har att bjuda på.
Tigrarna sover middag, allihopa i samma hydda.
 
Och lilla jag i världens största jacka och absolut snyggaste (eller var det fulaste?;)) mössan ever...
 
 
Tusen och åter tusen tack till Yvonne som lånade ut sin lägenhet till mig så jag kunde komma upp och lovjobba! Och ytterligare några tusen tack till Oscar som troligen fixat en lägenhet till mig för sommaren! Den här sommaren ska det tas tillvara på, det kan vara min sista på underbara Kolmården.

Igår kom jag äntligen, ja lite hemlängtan hann jag få, hem igen och mellanlandar hos föräldrarna och hästarna för en extra lång övning med kören ikväll, innan jag åker hem till sambon i Amo. Middagsmenyn för tisdag är redan bestämd, fiskgratäng med räksås ska han få. Den godaste han någonsin ätit. Ska vi slå vad?

Resten av veckan blir det ett rysligt flängande hit och dit. Stallet på onsdag, stallrelaterad utflykt på torsdag, träff #2 med dramapedagogen Ingrid i Madesjö på lördag, medverkande i Elviskonsert i Viås på söndag. Och nästa vecka stundas det för vår körs medverkande i Janne Schaffers show i Madesjö.

Inte en lugn stund, men som jag sagt så många gånger förut - jag älskar att ha många bollar i luften!

/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards