degerogard

Alla inlägg under november 2014

Av Alexandra Lindström - 25 november 2014 18:50

Vilket väder vi vaknade till idag! Lycka!
Det är knappt att man vet vad man ska göra med sig själv när solen skiner... :P

Vi inledde dagen med en mysig uteritt alla tre, något som blir så alltför sällan med Lisa så långt iväg till vardags. Imorgon åker hon hem till Norrköping igen, men får som sagt hem henne igen till jul och då stannar hon lääänge! :D
Efter frukost idag tog Lisa tillfället med värmande sol i akt och målade lite ute. Mamma och jag har donat med staket utöver hästarna, så nu kan snön komma när helst den behagar. Om det nu tänker bli nån vinter i år...

Vi hade en eftermiddag med sol i helgen också, och då passade pappa på att lära sin äldsta tös (mig alltså) hur man byter däck... :D Bra kvinna reder sig själv som de säger ;)

För er som är här inne och vänder dagligen kan jag berätta att jag häromdagen, sisådär ett decennium efter alla andra, skaffade instagram. Där kommer det trilla ut bilder oftare än vad det kommer ut inlägg här. Ni hittar en länk längst upp till höger under loggan som kommer ligga kvar, annars kan ni klicka här.

Inte ens en månad kvar till jul!

/Alexandra

Av Alexandra Lindström - 20 november 2014 16:45

Efter jobbhelg i parken inleddes så en efterlängtad storstadsledighet hos syster och Johan. Sistnämde ser man inte så mycket av dock då han jobbar stup i kvarten, överallt och ingenstans och näst intill dygnet runt. Älskade, saknade systeryster och jag hade mycket att ta igen och inte minst en lista julklappar att checka av, men unnade oss en och annan hemmakväll också i mysiga lägenheten (som dock förhoppningsvis blir ett minne blott till försommaren!).

 
Då jag inte hade bil kvar i Norrköping denna gång fick vi låna Johans när han var på jobbet. Fann mig själv i baksätet när jag intog förarsätet... ;)
 
Som tack städade vi bilen, big city style... ;)
 
Morgonen som jag skulle åka hem vaknade vi till årets första snö... Då kan ni tro jag var glad att det inte var med bil och hala sommardäck jag skulle ta mig hem, utan med tåg.
 
Lisa vinkar av vid stationen
 
 

Snön dattnade av vid Bodafors och hemma såg det ut som när jag lämnade. Ser ni Herr Skata? Han gick och pickade i marken jämsides med Viddi. Ibland undrar man... :P


Farsdag firades med paket och önskemiddag...
 
...och i söndags firades farsdag en gång till samt ett tvåårsjubileum. Denna gång tillsammans med mormor och morfar, samt Lisa som kom hem med tåget i fredags och Johan som anslöt under eftermiddagen. Mamma hade gjort LCHF-smörgåstårta (mums!) och Lisa, Johan och jag gjorde LCHF-chokladfondanter med en krämig kärna av hasselnötscréme som serverades med rostade hasselnötter, hallon och vispad grädde (mums igen!). Mysig eftermiddag/kväll i trevligt sällskap.
     
En liten gräddincident... ;)
 

Johan åkte hem igen igår efter att vi varit och sett på bio hela gänget, minus far som jobbade sent i vanlig ordning. Lisa får vi behålla till mitten av nästa vecka. 

I senaste numret av Islandshästmagazinet publicerades utlåtanden från 9 utvalda som testat varsin Mosquito Magnet i somras. Roligt att få läsa andras reflektioner och hur de upplevt maskinens effektivitet. :)

 


Idag hade vi en sån där toppendag i stallet när alla verkligen var på topp, både fyr- och tvåbenta. Viddi fick gå och beta lite längst kanten på paddocken som belöning efter sitt pass, och jag kunde på så sätt se mammas och Stellas ridpass. Fröken töltmaskin satte ett rejält leende på mammas läppar där de övade övergångar tölt till trav och tvärtom. Taktfast och tveklöst. Sådana dagar lever man länge på! :)

/Alexandra

Av Alexandra Lindström - 2 november 2014 10:14

I torsdags hämtades Liv och dagen spenderades med hästar i olika former. Hon är väldigt mån om min gamla gunghäst Brunte (som hon surprise surprise döpt om till Viddi) och härmar sånt hon ser oss göra i stallet, så som borsta och krama och lägga på täcke. Nån sadel har han inte till hennes stora sorg... ;)
Tidigt fredag morgon begav vi oss norrut. Bilen fylld till brädden då även mamma och pappa följde med, likväl som all packning. Jag är kvar här uppe pga jobb och Liv skulle vidare för en mysvecka med sin pappa. Så det blev lite väskor och pick och pack..

Halloween på kolmården är verkligen riktigt rysmysigt, och kan varmt rekommenderas. I år tyckte jag dock att det lite här och där tagits ut lite väl snäva svängar... Men det blir väl lätt så när något helst ska överträffas.

Vi hade iallafall en toppendag. Delfinshowen var som vanligt dagens höjdpunkt. VIP-platser dit blir mamma alltid lika glad för och det uppskattades även av lilltösen denna gång. Bamses kramkalas var annars Livs prio #1. Det roliga med halloween är väl just att det händer så mycket annat så det blir variation från vanlig säsong liksom. Spökpyssel i lagunen var roligt och resulterade i två spindlar som Liv fick med sig. Häxmusikalen är strålande och deras låt spelar fortfarande i huvudet på mig. Spökparaden och Spökbalen andra uppskattade inslag. Igår var det även en eldshow (vet inte om den varit hela helgen) som Lisa och Johan hann se när de slutat.

De båda hann även ansluta till oss en liten stund i fredags när de stämplat ut för dagen.

Jag är nu tillbaka i parkens beiga uniform vilket känns lite ovant jämfört med hotellets svarta, men det är kul att få avsluta säsongen här. Det är ett helt annat drag i parken och det är inte utan att jag saknat parken i år. Även om jag trivts på hotellet också! :P

Lisa har gjort sig lite känd för sina frisyrer och idag såg hon ut så här:

Jag börjar om 20 min och Johan om 50, men då Lisa började 08.30 så blev det en tidig morgon för oss allihop då vi samåker ut till parken. Tur vi har kaffe/chokladmaskin i lunchrummet ;)

/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards