degerogard

Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Ge oss sommar!

Av Alexandra Lindström - 21 januari 2009 13:32

Nog ser vi alla fram emot sommaren! Sprang på denna underbara bild med alla våra hästar på datorn idag.

Fv: Stella, Dís, Fjarki, DJ och Logi.
Jag började genast längta efter lukten av solvarm häst, gröna beten, långa uteritter och fågelsång.
Jag kan inte påstå att jag blev överförtjust i snön som föll häromdagen... Den har bara en fördel, kylan. Det är inte så blött och lerigt i hagarna längre. Men sommaren närmar sig med stormsteg som tur är, och med den även min student, planeringen inför studentfesten har börjat. Häromveckan hittade mamma, Lisa och jag min balklänning. Nu börjar man inse hur fort tiden har gått, och hur nära slutet av gymnasiet man äntligen är.. En underbar känlsa. 

Man känner sig som en prinsessa!
Men innan studenten ska tre födelsedager hinnas med, min, lillasyster Lisas och mammas. Mamma fyller 45 iår så nått roligt får vi ta och hitta på! :)

Nybygget i stallet går farmåt. Foderbordet, det inte fullt så stabila gjutarbetet visade de sig, är nu ett minne blott. Nu återstår bara en vägg och lite ny cement så är fölboxen klar för använding! :D
Spänningen stiger för var dag som går, bara tre månader kvar nu innan vår lilla Dís ska bli mamma..
50% chans på fux, 50% på svart.. Jag önskar mig ett fuxsto med bläs :)
Om denna önskan går i uppfyllelse ämnar jag försöka mig på att övertala mamma till namnbyte på fölet. Hon vill döpa ett eventuellt stoföl till Perla som ni vet, men blir det ett fuxsto med bläs och jag får bestämma så ska hon heta Blesa, efter min älskade Blesi.

/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards