degerogard

Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

sammandrag

Av Alexandra Lindström - 29 mars 2009 09:10

Jag ber om ursäkt för att det blivit ett så långt glapp mellan inläggen denna månad. Orsaken heter Be Safer UF, ett UF-företag som jag och två kompisar driver. Vår affärsidé är "Att sälja säkerhetsspray till kvinnor och män för att skapa en tryggare miljö för dem." Säkerhetssprayen är laglig och licensfri, det är alltså inte pepparspray för den är olaglig i Sverige. För mer information får ni gärna kolla in vår hemsida http://freewebs.com/besaferuf :)

Torsdagen den 2 april ska vi vara med på en mässa i Växjö Tipshall som heter Dag X. Jag kan tänka mig att många har hört talas om Dag X tidigare. Dag X är en mässa för ungföretagsamhet, och i år kommer ca 156 UF-företag att medverka. Förutom UF-företag så finns där även universitet/högskolor, företag och organisationer etc som man kan prata med och få information om. Dag X är höjdpunkten på vårt UF-år och för många det största säljtillfället. Vi hoppas på en god försäljning under dagen. Mässan håller på mellan kl 10.00-15.00
Välkomna att besöka mitt och mina vänners UF-företag! :)

På gården laddar vi nu inför våren, vilken vi hoppas anländer snart! Jag har personligen tröttnat totalt på detta hoppande mellan årstider. Ena dagen är det vinter, nästa vår, nästa vinter etc etc. Inte kul alls!

Härom helgen gick vi igenom staketen i sommarhagarna så nu är de färdiga för sommarbete.
Igår var vi nere i Tingsryd. Fjarki fick en ny grimma och syster och jag nya ridstrumpor. Vi hittade även en supersöt fölgrimma i rosa, men vi vågade inte köpa den ifall det är en liten Pontiac som ser dagens ljus om några veckor..
Jag tjatar om en resa till Hööks. Någon som har intresse av att följa med?

Dís har fått börja komma in i hennes nya box en stund om dagen, för att vänja sig vid att vara inne. Fönstret är en favorit. Hon sköter sig finfint! :)

Nu har hon även fått en halmbädd som inte finns på bilden.


Det är en riktigt livlig liten krabat i hennes mage. Bebisen kickar så passens så stackars Dís får ta paus mellan tuggorna emellanåt. :P
Nedräkningen har börjat...


/Alexandra



 
 
Ingen bild

Veronica

29 mars 2009 17:59

Hej på er.
Men gud va nervöst med väntan.Hoppas att allt går bra.Boxen ser jättefin ut.Jag håller tummarna för att det ska gå bra.
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards