degerogard

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

sommar, sommar, sommar

Av Alexandra Lindström - 3 augusti 2009 09:27

Den 27/7 var vi och hämtade hem Stella från hingsten. Hon uppförde sig exemplariskt, men lite tråkigt var det allt att åka ifrån Víðir och de andra.
Det är ingen som har kommenterat mitt val av hingst än så här kommer ännu en gång länken till honom och de övriga hingstarna på W-gård:

www.ishastar.se


Mamma och Stella i transporten, ska precis stiga ur.

Stella hemma i hagen igen.


Lite bilder från Dokka från Degerö har kommit på mailen, tack Linda! :) Inom kort läggs dessa ut i vår pixbox.

Det är alltid lika roligt att höra ifrån gårdens avkommor. Veronica, det uppskattas varmt att du uppdaterar oss så ofta! :) Mamma blir alltid lite tårögd när Ára kommer på tal, hon är saknad. Men det är roligt att hon fått komma till någon som uppskattar henne lika mycket som vi.

Mamma var och hälsade på Ari från Alvargården, Árdís, Áras och DJs pappa, för några dagar sedan. Ára är en kopia av sin far!


Här hemma är nästa projekt målningen. Vi hoppas att vädret inte sviker oss. I första hand är det huset som behöver ett litet ansiktslyft..


I fredags var vi sedvanligt på Virserums marknad. En trevlig utflykt, kan varmt rekommenderas för er som aldrig varit där och uppskattar marknader. Häromkring kan man nog se den som marknadernas marknad, om ni förstår hur jag menar.

Efter ett par timmar, närmare fyra tror jag det blev, åkte vi till Fröseke för att fira Pontus som fyller 18 år på onsdag. Ett lyckat och uppskattat litet släktkalas med smörgåstårta, tårta och frågesport "Pontus 18 år". Frågor kring honom och år 1991. Mitt lag kom på 2:a plats. Pontus mormor var med i det vinnande laget, så ingen blev överraskad av deras seger. :P


För att göra lite reklam för socknen så har uppladdningen inför Dädesjö marknad börjat.

Fredagen den 21/8 är det dax, och på kvällen blir det marknadsdans på nya dansbanan till Black Jack!

Vi planerar ha en liten förfest här hemma, säg till om ni är intresserade! :)


Nu ska pappa och jag klippa gräset.


/Alexandra

 
 
Ingen bild

Veronica

4 augusti 2009 13:10

Hej på er.
Det var en väldigt snygg hingst.Ser ut att ha fina gångarter.Bra lyft är han femgångare?Har inte hört något om denna hingst är han ny i Sverige.Blir det ett skäck föl för er då kanske.Saknade bedömning mankhöjd mm på hans sida.Men han såg otroligt trevlig ut snygg.Måste få berätta om våran prinsessa oxå.Det rinner en å genom hästarnas hage vi brukar fiska i den(öring).Pappa & min sambo var ut härom kvällen & Àra var med dom hela tiden.Hon gick till min pappa & la huvudet på hans axel medans han fiskade.Gissa om han blev tårögd.Hon är hans stora favorit kan jag säja.Ja nu fick jag berätta lite till.Hoppas att ni inte lessnar på mej men jag älskar verkligen min Àra.
Kram Veronica

 
Carmen

Carmen

4 augusti 2009 17:16

Han är 5-gångare. Nyimporterad. Han är bara exteriörbedömd med 8.25 och ska fullbedömmas nästa år. Han är ca 151 i mkh. Eftersom han är homozygot skäck så ger han bara skäckavkommor, så alla hans 70 avkommor på island är skäckar.
Det är lika roligt varje gång som du skriver/säger något fint om Ára! :)
kram Carmen

http://www.degerogard.webs.com

 
Alexandra

Alexandra

6 augusti 2009 14:19

Ja, visst är han snygg! Tror att det kan bli ett kalasföl nästa år :)
Han ska visas i Vaggeryd nästa år och vi ska dit och heja på honom! Exteriört är han ju högt 1:a klass och jag tror säkert att han blir 1:a klass totalt oxå!
Vidirs pappa är 4-gångare, visad i tyskland totalt 7,87. Inte illa för en 4-gångare!
Vidirs mamma är visad på island med totalt 7,88, i stort sätt 4-gångare hon oxå hon har 5,7 på passen..
Jag tror att det kommer vimmla av Vidirföl nästnästa år om allt går som vi tror under hans visning!

Jag ser fram emot Áras visning! En klockren 1:a klass!! :)

kram Alexandra

http://www.degerogard.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards