degerogard

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Alexandra Lindström - 1 september 2009 15:38

Fredagen den 21/8 var det Dädesjö marknad. Den största händelsen i byn på hela året. Det var gott om folk och hela byn levde upp. Alltid lika roligt.

På förmiddagen mötte jag upp Stina, kompisar sedan lågstadiet, och vi gick igenom marknaden tillsammans. Vid 12.00 gick jag på mitt skift på parkeringen. Två timmar på asfalt med 90% glada och trevliga besökare, de övriga 10% behöver vi inte kommentera.

På eftermiddagen slöt jag upp med mamma, mormor, morfar, moster och kusin för ytterligare en runda på marknaden. Mamma hade köpt ostkaka av Sollans dotter, Harshults ostkaka är en storfavorit i familjen! :) Vi åt upp 1,5kg...


Klockan 18.00 (nästan) tändes grillen och folk började trilla in. 16 personer blev vi totalt, som grillade och sjöng kareoke i vårt klubbrum.

Sedan framåt kl 21.30 begav vi oss in mot byn och marknadsdansen på Knallabacken.

Mamma och pappa hade som vanligt sista skiftet i lotteriförsäljningen. Black Jack och Divine spelade på dansbanan och en trubadur underhöll i öltältet.

En riktigt trevlig kväll!


I fredags liftade mamma med en väninna till Ylva. De var en runda på Strömsholm och tittade på avelsvisningarna, medans vi här hemma hämtade hem hö. Mamma pratar alltid om hur trevligt hon haft det hos Ylva. Därför vill jag gärna följa med nästa gång, om det är okej med dig Ylva? Kanske kunde planera in det tills nästa gång det händer något roligt på Strömsholm...


Vi håller tummarna för Lisa som i lördags var på audition i Älmhult för musikalen "Grease". Kan hända att vissa av er sett henne i Smålandsposten... Gårdagens, del A sida 14.

Hon var även med i Smålänningen igår, sida13.


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards