degerogard

Alla inlägg den 6 april 2010

Av Alexandra Lindström - 6 april 2010 19:42

Den senaste tiden har jag funderat väldigt mycket på om jag ska eller inte ska fortsätta med hästarna, jag står ju i något av ett vägskäl med att skaffa eget boende och jobb etc.. Sen funderade jag på vad inom hästvärlden som jag isåfall skulle vilja rikta in mig på... Finns ju lite och välja på så att säga... :P

Sen tänker jag på avkommorna ute i hagen och alla härliga komplimanger vi fått för dem genom åren. (Än kan väl dock inte jag ta åt mig någon direkt ära för avkommorna våra, men i år så ;) )

Som nu när hovslagaren var här häromdagen exempelvis, så nämde mamma att vi fått ett bud på Árdís från Degerö. Hovis tittade på mamma med sträng blick, så sa han "Men henne kan du väl inte sälja! Åringen (Pontíac) är ju en av de snyggaste du fått!" Och uppföra sig kan han också, han stod själv i gången för första gången under verkning och rörde inte en fena mer än vad önskat var.


Avel måste nog ändå vara den mest spännande inriktningen.. Eller?


  

Mamma och Árdís.

Utan tvekan visade de upp igångsättning, halt, ryggning & framdelsvänding, barbacka.

Filmade en snutt, ska se om jag kan klura ut hur/om jag kan ladda upp den här..


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards