degerogard

Alla inlägg den 21 april 2010

Av Alexandra Lindström - 21 april 2010 21:15

Det blev en runda på Logi igår. Tråkigt att vägen är uppgrävd i mitten för fiberns skull, men kommer vara så värt det när det är klart och installerat! Kan ärligt säga att igår var första gången som jag ridit Logi i ökad tölt och lyckats behålla takten. Stolt! Vilka framsteg han har gjort Lolle-gubben.


Imorse blev man ju inte så lite deprimerad när man drog upp persiennen och möttes av hagar täckta med snö... Det ska inte vara snö i april!

När jag kom hem i eftermiddags hade det i alla fall töat bort mer eller mindre och det var uppehåll, så jag bestämde mig för att rida Harras. När jag så är påväg att ta in honom så börjar det snöa igen, och inte så lite heller. Stora täta flingor fyllde hela luften. Men den fick inte stoppa oss :)


Jag hoppas på strålande väder resten utav veckan, vill inte ha snö på min födelsedag på lördag.. Hoppas även på ett tidigt betessläpp, och då vill vi inte ha marken blöt och mjuk!


Imorgon blir det en sväng till Börjes i Tingsryd efter praktiken. Foder, stängselmaterial och blommor står på inköpslistan :)


/Alexandra


Ps. om någon känner sig sysslolös och vill vara lite nyttig så finns det en blivande vinterhage som önskar få allt ris, som ligger utspritt på den efter avverkning, samlat till en hög ;)

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards