degerogard

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Framtid

Av Alexandra Lindström - 22 november 2012 13:31






Här är det fullt ös i vanlig ordning, alltid någonting på G, något att göra eller någonstans att vara. Men jag är den typen som tycker om att ha dagarna planerade och ständigt något att göra, så jag stortrivs! Satt igår och planerade ett litet projekt som skulle kosta mig sisådär 100 000kr, och det kan genomföras först efter ett projekt på närmre 400 000kr, så nu väntar jag bara på dagen när jag blir miljonär!


Detta roade vi oss med idag när vi åt frukost efter morgonsyslorna i stallet: räknade på vad för färg fölungarna kan komma att ha, spännande!

 

Det är så roligt att se när kugghjulen snurrar i Kims huvud! :P Hon måste bara lära sig att inte göra det svårare för sig än vad det är och tro lite på att det kan vara rätt också.. ;) Efter lite teori och frukost fick Kim sig ett riktigt träningspass på Fjarki, med fullt fokus på balans och sits, och när vi sedan släppt ut Fjarki i hagen och visiterade de dräktiga stona så såg vi den första tydliga rörelsen i Gerpla! Och bäbisen kickade lite på både mamma och Kim som var snabba med att sätta dit händerna! ;)



Fredagen den 16 november 2012 skålade pappa och jag i Twix efter ett glädjande besked som gjorde livet lite lättare att leva! Vad det gällde får ni veta förr eller senare... :) 

 


Inget direkt speciellt utöver det vanliga som händer här just nu, som är värt att rapportera om i alla fall...

Pappa bygger på sin carport,

 

julpyntet dyker upp lite här och lite där... ;)

 

och vi gnäller över att det blir mörkt allt fortare, så pass att man behöver ficklampa för att knyta skosnörena på kvällspromenaderna...

 

Måndagskvällarna är återigen vigda åt övningarna med kören (SOM jag har saknat det!) och i måndags firade vi vår fantastiska körledare Carina som fyllde år. Teamwork ledde till att Carro hade med sig kladdkaka och grädde och Lisa och jag hade fixat ett personligt Grattis-kort. Lite mysigt måste man ha det också! :)

 

Och i övrigt ser det ut ungefär så här här hemma:

Mamma och Mio tar igen sig

 


Nu är lunchen klar, LCHF lax och sparris-paj står det på menyn. Mums!


/Alexandra


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards