degerogard

Alla inlägg den 23 december 2012

Av Alexandra Lindström - 23 december 2012 13:18

Igår var vi riktigt produktiva. Alla hästarna fick en liten arbetsstund. Nedan har ni biler på stonas arbetspass.


Jag och Stella, testade barbackagjorden. Brukar inte vara så förtjust i den, men det är inte helt fel när det är kallt ute... ;)

Kim och Dís red runt ovalen.

Ungstona fick sig en liten promenad runt ovalen också, då Lif tycktes så arbetssugen. Hon mötte oss vid grinden när Stella och Dís släpptes ut och bad om att få komma ut en sväng hon också. Roligt var det att få gå på upptäcksfärd, öronen spetsade hela varvet och såg sig nyfiket och vaket omkring. :)

När ungstona kom tillbaka och Viddi kört in huvudet i grimman och därmed fått sig lite ledövningar i hagen så stod Fjark vid grinden och såg så snopen ut när vi gick så mamma hämtade hans hackamore och red honom lite runt ovalen. Han älskar att jobba! :)

En bild på mig och syrran, tagen innan lucia i Dädesjö kyrka 13/12.


Bakade lite lussebullar häromdagen. Ett bra träningspass för armarna då jag saknade matberedare eller bakmaskin... :P

Blev en snickerskaka också när jag ändå var igång...

Julgranen i Alstermo.
 


God jul go' vänner, nära, kära och bekanta. Se nu till att njuta riktigt ordentligt, det kommer vi göra. Hela veckan är fullständigt uppbokade med umgängestid med nära och kära. Måndag - Dädesjö, Tisdag - Fröseke, Onsdag - Alstermo, Torsdag - Vassmolösa, Fredag - byta bil...

I eftermiddags var Lisa och jag med kören och sjöng i Staffansgården i byn, precis som alla år. Kvällen spenderas i Alstermo med Bingolottos uppesittarkväll. :)

/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards