degerogard

Direktlänk till inlägg 4 juli 2013

Islandshäst SM 2013 - dag 1

Av Alexandra Lindström - 4 juli 2013 22:41

Eller ja, SM:s andra dag men min första på SM... Nu var jag nog övertydlig igen... ;) MEN inga oklarheter.

Jag får snällt erkänna att jag missat att ladda både mobilen och kameran, så värst många bilder blev det inte. Rättare sagt så blev det en. Denna:
 
Jag får också erkänna att jag inte har koll på vem det är jag fotograferat, men det var en grann häst! Vad batteri jag hade i kameran tog lite slut efter att jag filmat hela Alma Jensens och Skuggi från Spelnästorps ritt... Jag vart eld och lågor, vår Árdís från Degerös mamma heter Disa från Spelnästorp och mamma har god kontakt med familjen där. Rolig koppling. Roligt också att det gick så pass bra som det gjorde för Alma och Skuggi som gick till A-final. De hade rent av bästa tiden ett tag.

Dock var det förbaskat tråkigt att vara själv... Bara sett tre bekanta ansikten idag, utöver försäljare och ryttare som man träffat på förr som man helt enkelt förväntade sig skulle vara där.  Men jag hade trevligt med min massäck och mitt kära lilla kontokort som varit på galej. Dock höll vi lite i slantarna idag, men det är ju en dag i morgon också... Och en dagen efter den, och så ännu en... ;) Så än har vi gott om tid.
Två halvtaskiga bilder på dagens inköp dårå.
   
Ny vojlock till Viddi, han hade ju ingen egen än.

Ett Feldmann sport balansspö (Har länge velat testa om de är något märkvärdigt, så nu slog jag till!)
"skattemärkes"klistermärken till bil/transport med isis på... Måste ju ha med en souvenir hem till pappa ju! :P
Små isis-stickers som jag tänker mig borde gå att ha på naglarna...
Och så ett silikonbaserat detangle and shine-medel som jag blev tipsad om skulle hålla snöbollarna borta både från hästarnas hovskägg och Mios lurviga ben i vinter. Hoppas det fungerar lika bra som hon påstod att det ska göra. Stackars Mio hatar sina snöbollar, och Viddi har hovskägg för två...

Och tidsprogramet är inte så mycket att skryta med, det fick jag på köpet när jag bytte in min meetingbiljett till ett armband. Smidigt så slipper man fundera på den där biljetten i tre dagar... (har plötsligt bättre förståelse för gästerna i djurparken som tappar sina 2dagarsbiljetter hela tiden...;))  

Och så var jag ju ledig lör-sön som var nu också som ni vet, vilket ledde till en ny glittermanikyr. Mitt storstadsnöje, men det håller mig ju sysselsatt mer eller mindre en hel dag också samtidigt som det är roligt att pilla så det är värt att göra om och göra nytt var gång man väl är ledig...
 

Imorgon är en ny dag, börjar 08.00 med T2 senior :)
/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards