degerogard

Direktlänk till inlägg 5 juli 2013

Islandshäst SM 2013 - dag 2

Av Alexandra Lindström - 5 juli 2013 23:15

Det blev inte mycket fler bilder idag, trots laddad mobil. Det är inget roligt att fota med den, man har ju ingen kontroll liksom. Man bara zoomar och klickar och hoppas att slutaren inte tar allt för god tid på sig... Så jag la ner det projektet ganska snart.

 
Invigninen var pampig. Lika pampigt kändes det när alla reste sig upp till vår nationalstång. Och hemmaklubben, tillika arrangörerna, Dyggur avslutade invigningen genom att framföra en uppskattad kadrilj. Ni gör ett strålande jobb ur publiksynpunkt! Det är nästan så det märks att de har ett gäng stora tävlingar under bältet... ;)
 
Ser ni lillgrabben på välten? Alla får vara med. Alla pratat med alla. Alla hejjar på alla. Alla hjälper alla. Alla passar på allas ungar. Alla hämtar vatten åt allas hundar. Alla kommer med råd och tips om produkter i marknadstälten. Jag hade nästan hunnit glömma hästvärlden. (Sedan finns det förstås en baksida när alla också pratar OM alla, men va fanken liksom ;))
 

Dagens inköp:
2 par ridbyxor - båda till halva priset! Tänker inte skriva några summor, för det drog visst iväg lite i alla fall... ;)
Och ett "högkvalitativt hästgodis gjort på enbart naturliga råvaror" till Fjarkigubben. (Han får nästan alltid en godis när han släpps i hagen nu för tiden, då han hade för vana att vända på en femöring och springa för livet när han släpptes i hagen när han kom till oss. Detta har vi tränat bort genom att ge honom en godis efter att grimman tagits av och något har begärts av honom. Ex grimma av - backa ett steg - godisbit. Ni fattar grejen.) Det var självplock och det fanns massor med smaker, men jag körde på några säkra kort och valde smakerna honung, nypon, grönt äpple, rött äpple och morot.
 
Mönstret i närbild...
 

Sedan är det ju så att saker och ting ALDRIG går som man tänkt sig, så jag blir själv här i Norrköping på SM även idag. Skriver inte mer om orsaken idag, utan hoppas istället på att det blir så pass mycket bättre att i alla fall mamma kan komma upp imorgon. Ibland kan jag börja fundera på vad fanken jag har gjort som gör att jag förtjänar allt detta. Vissa saker har jag ju valt själv, som jobbet på Kolmården, men många saker styr man ju inte själv över... Så fort man tror att allt är frid och fröjd och man kan börja njuta lite så är det något nytt som kommer och förstör.

Jag blir så förbannat besviken rent ut sagt. Om man nu får vara öppen och ärlig i Svergie. Jag hade ju sett fram emot den här helgen SÅÅÅÅ mycket! Nu blev det liksom varken hackat eller malet det här SM:et... :(

/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards