degerogard

Direktlänk till inlägg 21 juli 2013

Tiden går fort när man har roligt...

Av Alexandra Lindström - 21 juli 2013 16:02

Så är det bara. Det måste vara orsaken till att den här helgen bara har försvunnit och de senaste 1,5 månaderna har upplevts som 1,5 år... Precis som jag misstänkte så har jag INGEN lust att åka tillbaka till Norrköping. Jag har dock fått lov att låna pappas bil, nu när han har semester, så jag slipper i alla fall kollektivtrafiken. Om det inte har framgått tidigare så är jag SÅ lack på hela situationen där uppe och hade det inte varit för pengarna (ja, det är så pass nu) så hade jag inte varit kvar alls. Det kan bli så att jag inte blir kvar ändå, men har 2 veckors uppsägningstid oavsett hur jag vänder på mig. Jag brukar kunna hålla ut, jag brukar kunna hålla ihop och bara få gjort, men en sak har jag fått lära mig om mig själv denna sommar - det finns en gräns även för mig. Jag hade kunnat ösa ur mig en herrans massa saker här nu, men nu sätter jag stopp för vältrandet...


Sedan i torsdags har jag fått vara hemma!
 
Men tro nu inte att jag haft en lugn stund, för det har jag inte. Har utöver insläpp/utsläpp och tillhörande göromål i stallet varje dag hunnit med: en förmiddag i stallet med Kim och mor min, fika och shopping med bästa tjejerna, grillkväll hos svärmor, en sväng på Fagerhults marknad, middag på stan med sambon (om vi nu kvalar in som sambos just nu), filmkväll (jag somnade), och så projektet flugtäcke till Viddi. Det var ett himla farande för att få tag i ett flugtäcke med vettig passform! Hur förväntas en magplatta som sitter fast på ena sidan fungera något vidare? Den går ju inte att justera och det ställer vissa krav på passformen! Det dividerade jag och Jennie över när jag köpte det första flugtäcket, vi bestämde oss för att ge det en chans. Det provades samma kväll när hästarna togs in för natten och lämnades åter dagen därpå. Köpte ett Bucas på Hööks istället, Anna sålde in det så bra ;), och det vart jag nöjd med! :)

Stackars Viddi fick dock springa lite då flickorna i hagen bara är vana vid att Fjarki har täcke på sig ibland (i förebyggande syfte), så de ifrågasatte lite vad tusan denna blå häst gjorde i deras hage... ;)


Stella och jag tränade lite under förmiddagen med Kim i stallet. Vi började med löslongering och kollade så trixen vi övat in sitter kvar, och sedan gav vi oss på något lite nytt. Tölt med ryttare. Hon har så lätt för tölten att jag kan be henne om den nästan lika lätt som trav eller galopp under longeringen, så nu när vi hade mamma med oss också som kunde stå i mitten och visa henne vad jag menade där uppe så gick det som en dans! Stolt! :) 


Samtidigt longerade Kim Dis innan deras ridpass
   
Och självklart visades det upp hur långt hon kommit med Fjarki sedan jag var hemma sist... :)

Det känns bra att veta att hästarna är i goda händer när jag inte når dem själv...

En annan nyhet är att mamma har varit en sväng hos frisören nyligen. Här har ni en före- och en efterbild:

   

Min snygga mamma - 10 år yngre bara så!


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards