degerogard

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

i chock

Av Alexandra Lindström - 29 september 2009 14:04

Förra helgen spenderade pappa och jag till att brädfodra om och måla snickarbodens framsida. Vi böt dörren till utedasset och monterade dit fönstret. Dörren och fönstret beställdes på 80-talet! :P Bättre sent än aldrig...






Lisa fick besked angående auditionen för "Grease" för ett tag sen, hon erbjöds första reserv till huvudrollen Sandy och en av fyra platser i kören. Dock vill de att hon ska betala en medlemsavgift på 1200kr/termin till Älmhults kulturförening, samt pendla 16 mil t.o.r 2-3 gånger/vecka i nästan ett år... Så hon funderar på att tacka nej, pga ekonomiska skäl..






I helgen som kommer ska vi släppa ihop hästarna inför vintern. Då kommer Pontíac få 4 farbröder att leka med, nu har han ju bara sin mamma och moster.

På lördag får vi besök av att par från Växjö som önskar bli medryttare. Hoppas att det blir bra. :)




Maxx är min trogna datorkompis. En bild säger mer än tusen ord:

  






Jag är väldigt förvånad över den vaga responsen angående hovslagarförsäkringen. Sleipners matte Ylva kontaktade en hästtidning, och de nappade på storyn så snart kan vi läsa om det även i hästfocus...






Utvecklingen i Sleipners historia:

Ylva tog ut veterinären som sa att han hade fång i båda fram, sen tog hon ut hovslagaren akut pga av en tappsko fram. Hovslagaren sa då att han inte har någon aktiv fång just nu.. Dock har Sleipner en sträckning i bakdelen som han troligen åsamkat sig när han drog av sig skon...



Vi anlitar yrkesfolk som förväntas vara proffsiga och kunniga i sitt påstådda yrke, och det kostar oss ganska mycket pengar, och ändå kan vi inte lita på deras utlåtande!

Veterinären påstod att Sleipner hade fång, men missade hans sträckning. Hovslagaren sa att där inte var någon aktiv fång, men att han hade en sträckning... Dubbla räkningar, men dubbel hjälp? Veterinären gjorde ju ingen nytta alls!

Nu när sträckningen är behandlad med bla Arnika så är Sleipner på bättrings vägen.

Dock med extremt sänkt marknadsvärde pga av den förra, otroligt dåliga, hovslagaren som orsakat Sleipner fång i båda fram i somras...







Precis nyss ropade mamma från groventrén "Skynda er och kom!" Hon hade gått ut för att se vad det var som fångat hästarnas uppmärksamhet. Precis vid staketet, 20 meter ifrån oss, stod en jätteälg, en 10-taggare! När den vände och sprang så brakade det på flera ställen i skogen, så han hade inte varit ensam... Mamma såg minst en till..



__________________________________________________




Vi sänder en speciell tanke till en, för oss, mycket speciell person.

__________________________________________________





Människor kan verkligen förvåna en ibland. Man tror att man lärt känna någon på djupet och plötsligt står man inför något som man trodde skulle vara omöjligt. Jag är i chocktillstånd.. Kommer nog aldrig sluta förvånas över hur relationer kan ta så tvära vändningar, och människors plötsliga förvandlingar...

För första gången på väldigt, väldigt länge har någon lyckats föra mig bakom ljuset.





/Alexandra


 
 
Ingen bild

Veronica

29 september 2009 20:00

Vill först säja att bilden är jätte vacker.Livet hos oss det är som vanligt.Prinsessan Àra växer som hon ska(hoppas jag).Tycker att hon blivit både högre & bredare denna sommar.Hon har det mest bara bra vi markarbetar & pysslar & bara myser.Kan sitta i timmar & bara titta & mysa med denna häst.Vi gosar varje morgon & kväll det är underbart.Vi håller på att riva i hallen så jag bor i ett kaos för tillfället.Ska iväg & få massage på torsdag då jag har fått en låsning i ryggen.Fy tusan kan jag säja.Ja detta med hovslagare det är ett gissel.Är så glad över den hovis jag har.han är helt suverän.Tråkigt de du skrev på slutet men väldigt sann.Man kan tycka att man känner folk men så kommer det fram grejer som gör att man förstår att det inte var så.Jag har en kompis som jag känt(trodde jag) sen jag var fyra år.Men det var inte så.Jag känner henne inte alls.Så kan det vara.
Kramar från ett stormigt norrland

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards