degerogard

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Alexandra Lindström - 16 maj 2010 10:52

Igår var det dags för den årliga körresan till Liseberg för mina kusiner, Moa och Michelle. Jag hade blivit ombedd att följa med som ansvarig för Michelle och hennes kompis Anna-Lena, och jag kan inte påstå att jag tvekade särskilt länge. Detta blev min första resa till Liseberg .


Vi började bussresan från bygdegårdens parkeringsplats kl 07.00, vi plockade upp övriga körmedlemmar i intilliggande byar och sedan sattes kurs mot Göteborg. Vi stannade vid en rastplats som lämpligt nog hette ”Rasta” för att äta våra medhavda massäckar, vi hade dubbla mackor med stekt ägg. Sedan köpte vi på oss lite godis för den fortsatta resan. Under denna rast hade busschauffören (som förövrigt förtjänar en stor eloge för sättet han hanterade alla dessa barn och ungdomar som ständigt behövde pausa då nöden inte har någon lag, allt godis och annat kladdigt som skulle ätas i bussen och läskeflaskor som rullade omkring i mittgången, samt den emellanåt höga ljudnivån…) lyckats laga dvd-spelaren och filmen ”Hundpensionatet” stod för underhållningen resten utav resan.


Väl framme insåg många av oss att vi underutrustat oss med regnkläder då vi möttes av ösregn. Efter kön till entrén och införskaffandet av åkband stormade hela bussgänget mot flumride för att inskaffa blå regnponchos med Lisebergskaninen på.

Sedan blev det åka av…


 
Ser ni oss? Jag sitter nummer 5 från vänster, Michelle nummer 6 i svart/vit jacka med håret i ansiktet. :P 

  

Jag uppe i pariserhjulet.


Moa avslutade vistelsen på Liseberg med en väldigt imponerande spontan tanke, ”Egentligen är det väldigt konstigt att man kan tycka att det är kul att testa sina gränser för hur mycket man vågar..”


Resan hem blev mindre händelserik, filmen ”Alvin och gänget 2” stod för underhållningen, på rastplatsen köptes mer godis och muffins som Anna-Lenas mamma hade bakat till hela gänget delades ut. Jättegoda chokladmuffins med chokladbitar i. Närmre kl 22.30 var vi hemma igen.
Jag tackade så mycket för mig, satte mig i bilen och körde hem. Bromsade vid två tillfällen för harar som satt på vägen och kom i säng närmre 24.00


Med mig hem hade jag en födelsedagspresent från kusinerna till Lisa som hon öppnade vid frukost bordet idag med kommentaren” oh, me like!”


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards