degerogard

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Alexandra Lindström - 4 september 2011 11:15

England. Som mamma säger så är det som en ask smycken, vart man än vänder sig så ser man något vackert. I regel iallafall... Så vad hände då på vår resa?


Torsdagen den 25:e augusti körde Stellan och jag ner till Växjö tidigt, hade ett möte att infinna mig på kl 11.15 Efter mötet sprang vi omkring på stan och köpte det sista vi behövde för resan, bland annat en ny adapter till Lisa. Sedan begav vi oss hem till Degerö för en sista myskväll med mamma och pappa innan resan. Sen kom den första kallduschen. Lagom tills jag kände att vi hade koll på läget med alla väskorna i ordning osv så får jag ett sms. "Ert flyg är inställt och ni är ombokade till avgång 12.00" Ja men grattis till oss, vårt tåg skulle anlända till kastrup kl 11.30 Så jag ringde till sas och frågade om det ens var möjligt för oss att hinna med det flyget med tanke på vårt tågs ankomsttid.

-Nej det är det inte, svarar mannen i luren.

-Så hur löser vi det här? frågar jag.

-Jaa, svarar han, ni kan ju alltid komma tidigare? heheheh.

-Och hur gör jag med mina tågbiljetter som jag redan betalt för utan avbokningsskydd?

-Tja tycker du att vi ska stå för dem? heheheh!

-Ja, tänk att det tycker jag nog allt eftersom det inte är vår planering som falerar.

-Hmm.. Vänta lite ska jag se vad vi kan göra.

5 min senare: Vi kan boka om er till ett flyg med avgång 15.55

-Ja tack det låter mycket bättre.

Jag har så svårt att förstå hur somliga får jobb med kundkontakter när dom inte är en gnutta serviceminded...


Men så iallafall, på fredagsmorgonen körde mamma Stellan och mig till tåget som lämnade Växjö kl 09.20 Och 11.33 anländer vi glada i hågen till Kastrup. Vandrar in och påbörjar själv-incheckning eller vad det heter. Så när vi har kommit så långt att bagagemärkningstaggarna ska skrivas ut, så skriver maskinen ut en och sedan står det över hela skärmen "UR FUNKTION". Så vi pratar med en grabb med sas-logga på och han börjar knappra med vårt ref.nr och skriver ut en tagg till åt oss. Bra tyckte vi, inga fler bekymmer.

Så kommer vi till boarding. Stellans biljett- och passkontroll går problemfritt, sen ska maskinen läsa av mitt boardingpass... "Ursäkta", säger damen bakom disken, "Du har checkat ut dig och ska inte flyga med detta flyget."

Nehe jaha vad gör vi nu då, jag står ju här och jag har då inte checkat ut mig.

Vid det här laget är Stellan duktigt nervös för flygningen och tror för en stund att han ska bli tvungen att flyga ensam till england och min syster och hennes svärfamilj. Hans min var obetalbar ;)

Problemet löstes iallafall, men ingen kunde svara på hur det kunde blivit så... VI vart ganska skakis dock när vi väl fick gå på flyget och jag var rasandes jättesur på sas som bara skulle ställa till med problem.

Trots ständig oro för att vi skulle krascha och en vägran att titta ut genom fönstret så överlevde Stellan sin första flygtur. Fast jag tyckte lite synd om honom att det skulle vara så mycket krabb så att han liksom inte kunde slappna av och njuta av resan. :P

Så fick jag äntligen krama min syster efter nästan 3 månader isär. Det är lång tid när man är van vid att slå på varann varenda dag.


Bilderna få tala lite för sig själva:


På en av våra långpromenader fanns det en bro, vi kastade Puh-pinnar och jag vann! :D 

 

Vi lekte hårfrisörskor, Jag färgade Lisas hår och Lisa klippte Stellans.

 

Ett besök till Brownsea Island, hittade jättestora träd!

 

Utflykter...

 

Durdle Door

   

Middag på en traditionel engelsk pub.. Maten var underbar.


Sista dagen spenderade vi på The great Dorset steam fair.

Denna modellen av traktor finns visst inte i Sverige, denna är smalare då den är anpassad till vingårdar och trädgårdar. (visst var det så hjärtat?)

 

Monster Truck uppvisning...

 

En "Wall of death" uppvisning. En häftig upplevelse, men attans var nervös jag var tills dom slutade! Två tjejer var också med och körde, lite girl power i det allt! ;)

 

Där fanns även ett stort nöjesfält...

 

Lisa och Luke i Pariserhjulet :)

 


Fler bilder och berättelser kommer komma upp efterhand, får inte ladda upp hur många bilder som helst varje månad ;) Ni som finns på Facebook kan se fler där.


Igår var vi på Börjes som sagt, fyndade massa hammarplast-grejer i deras tält där nere. Imorgonbitti åker jag upp till östergötland. En nisse kommer hem dit för att titta på köket och visa vad deras företag skulle kunna erbjuda för att förändra lite där inne framöver... Och så ska vi äta middag med grabbarna. Spagetti och köttfärssås står på menyn. Mysigt.


Nu väntar strax lunch och sedan kommer Trion.


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards