degerogard

Alla inlägg den 11 september 2011

Av Alexandra Lindström - 11 september 2011 17:02

Kort sammanfattning av en vecka i östergötland.


Mina fina kryddburkar, som jag fyndat på loppis, pryder "spiselkransen". Alla prylar som gör dem sällskap ska avlägsnas framöver... ;) 


Så var det det där med möbleringen i allrummet. Förut stod ett otympligt matbord mitt i rummet och allt annat, så som tv-möblen och soffgruppen, kantade runt väggarna. Se själva, taget från köket: 

 

Och så här ville jag ha det, fokus på soffgruppen och möjligheten till familjeumgänge av olika slag. Som det var innan var det bara en TV på övervåningen som var aktiv och där får vi inte plats allihop samtidigt... Det ser lite kalt ut ännu, men det kommer bli så fint så :)

Bilden tagen från hallen:

Bilden tagen från köket (avslöjar stöket i andra delen av rummet ;) ) 

 

Mys med ostbricka en barnfri kväll...

 

Emil visade upp kock-talanger, stekte fiskpinnar till Sötpotatismos och "rosa sås"...


och båda två var med och bakade kladdkaka och vispade grädde :) 

 

I lördags var vi inne i Söderköping på Gästabud, mysigt men kanske inte fullt så märkvärdigt som vi förväntat oss... Emil provade på att skjuta pilbåge, träffade mitt i prick två gånger! :)


Innan jag åkte hem fikade vi tillsammans med Stellans föräldrar, Ulla hade med sig en hembakt äppelpaj som Anton plockat äpplena till. Sedan sorterade vi ur en garderob som Stellans mamma fortfarande hade lite grejer i. Emil vart nog gladast då han fick en gammal ridhjälm av farmor som han envisades med att kalla ridhäst. Så nu kan han få rida på mina hästar tycker han. ;) Jag fick mig ett par snickarbyxor som kommer slitas med hälsan framöver.


Nu blir det fika med mor och far, och Jens som är på besök.


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards