degerogard

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Alexandra Lindström - 2 mars 2012 15:31

Är det vårvädret som peppar så många till att "ta tag i sig själva" just nu? Själv har jag hamnat i boot camp hos mor och far, och har äntligen lovat mig själv att sluta synda. Här har ni våra luncher från i onsdags och idag:

Bild 1 Ungsbakad portabello med en fyllning av rödlök, färsk spenat och fetaost.
En tomat och en halv avokado (men det ser ni ju...)

Bild 2 Hemgjord sparrissoppa, på färsk grön sparris, med ett pocherat ägg och så tillät vi oss varsin skiva rågbröd..

   


Idag har jag och Lukas varit på cykelrunda, på sisådär 5 km, vilket han verkade tycka var roligt. Tråkigt nog har jag dock insett, nu när vi varit på en gård med hundvana katter, andra hundar, hästar och andra djur, att Lukas inte är en hund för familjen på Blåbergsköp och vi har därför bestämt att vi ska lämna tillbaka honom. Jag har inte riktigt accepterat det i hjärtat ännu, men varken Stellan eller barnen kommer kunna hantera honom tryggt och säkert då han är för explosiv så då fick det bli så här. Hade jag dock levt det liv jag för ett drygt år sedan trodde att jag skulle leva idag så hade jag inte gett upp på honom, men då hade det bara varit han och jag i vår egen boning här på gården också och jag hade inte behövt oroa mig över andras ungar i förhållande till Lukas träning och utveckling. Och så hade jag haft tid med en hund som kräver så mycket one on one tid som Lukas nu faktiskt gör då han är så van vid att bara göra som det passar honom att det är ett hästjobb att anpassa honom.

Jag önskar och hoppas att Lukas får det bra och hittar sin plats där han får all den tid och uppmärksamhet som han behöver och förtjänar.


Imorgon är det som sagt dop för Jamie, och innan det börjar ska Stina och jag förbi Jennie och Liv en sväng. Vad som händer på söndag får vi se, det hänger på ett samtal från en viss man som jag väntar idag...


Nu ska jag och mor ut och fixa stallet för kvällen. Vilket underbart väder vi har.

/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards