degerogard

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Alexandra Lindström - 8 mars 2012 15:04

Dagen kan beskrivas med uttrycket "Upp som en sol och ner som en pannkaka". Mamma och jag smidde planer på förmiddagen som fick det att klia så i fingrarna på mig att sambon hade en studsboll av energi efter sig, medans han flyttade vedmaskinen, som sprutade ur sig ideér och möjligheter. Uppmärksamheten fick jag till 100% först när ordet investering ringde en klocka i huvudet på honom dock, och så fick jag ta om det mesta av snacket över 11-kaffet.

Glad i hågen tog jag sedan tag i att ringa angående den intervju jag väntat på att bli kontaktad om i vecka 10. Dessvärre hade de redan tillsatt de tjänsterna då de hävdade att de försökt ringa till mig men inte fått tag på mig. Det visade sig sedan att de försökt ringa mig måndagen v.9 när mobilen var kass, vilket retar mig något oehört. Känns så typiskt! :( Dock, sa hon som jag pratade med, stod så mycket bra om mig i deras anteckningar att hon skulle ringa den rekryteringsansvarige och återkomma till mig med en lösning. Det gjorde hon också och erbjöd mig en 50%tjänst som visserligen skulle bli en erfarenhet i sig självt, men långtifrån lika utvecklande och utmanande som den tjänsten jag verkligen, VERKLIGEN, ville haft. Nåväl, blir att åka på gruppintervju för den tjänsten istället imorgon kl 09.00 Ni kan ju hålla tummarna för mig, så ska jag visa dem vilken tabbe de gjorde som inte ansträngde sig lite och testade att ringa mig på hemnumret också. :(


När Emil satt mittemot mig vid matbordet idag fick jag syn på hur korta hans ärmar var. Det ledde till en genomprovning av alla långärmade tröjor och skjortor i hans garderob och mestadelen åkte ut. "Jag börjar växa snabbt nu, jag kanske inte får plats i sängen snart så jag måste sova i soffan eller uppe och ni får sova i min säng!" vart sista kommentaren från grabben i ämnet. Anton gick igenom sin garderob och skänkte en långärmströja till Emil, resten ville han ha kvar själv. Han har lite svårt för att göra sig av med saker den grabben, även om han inte använder sakerna själv egentligen. Han har bland annat räddat två trasiga kossor i porslin som Stellan ville slänga, men se det gick inte.

Så lite beroende på hur mycket klockan hinner bli innan jag är tillbaka efter mötet imorgon så kanske det får bli en runda in till stora staden för att införskaffa lite större kläder åt lillgrabben här i huset... Emil ska på disco med dagis på lördag också, och då ville han ha något tufft på sig. Anton godkände inte Emils val, kläderna från julafton (som visserligen är på gränsen till för smått det också men Emil vägrar göra sig av med), som discokläder nämligen och då ångrade sig ju förstås Emil också. Har lite andra småärenden i staden som man kanske kunde slå i samma smäll isåfall...

  

Överraskningen vart en hit förresten, även om de inte har haft möjlighet att inviga den ännu. Bild kommer till helgen.


Nu blir det duschen och sedan sängen, får se vart sambon återfinns...


Stellan och jag, Englandsresan 2011

Han ä bra granner när han ha rakt sä å ha håre sitt klippt... Får ta tag i det dära!


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards