degerogard

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Alexandra Lindström - 12 mars 2012 09:34

Jaha, jag har skrivit inlägg flera gånger som jag inte hunnit klart med av olika orsaker, oftast grabbarna som vill något, och så när man kommer tillbaka till datorn så har man blivit utloggad och inläggen är borta... Så nu får ni nöja er med något som jag ska försöka hålla till korta samandrag av helgen som varit.


Anton och Emil har invigt deras studsmatta som de är väldigt förtjusta i, den har varit center of attention sedan den kom upp mer eller mindre. Reglerna som de har fått är att de bara får hoppa en åt gången, för att det står så i instruktionerna och för att minska risken för skador, och den andre får då snällt sitta vid kanten och vänta på sin tur. När de blir överexalterade så följs dock inte reglerna, vilket bla resulterat i en krock och att Anton då rev Emil i pannan så han började blöda... Jag försökte då förklara för dem att det var centimetrar ifrån att Anton istället kunde ha rivit Emil i ögat som följaktligen kunde ha blivit en mycket värre skada än ett rivsår i pannan, och menade på att de väl nu kunde förstå varför vi satt upp regler gällande studsmattan. Men icke då, de bryter mot reglerna titt som tätt då de har väldigt svårt för att kommunnicera sinsemellan och bytas av på en trevligt sätt utan börjar istället jaga varande och puttas... Jag är trött på att behöva vara skiljedommare mellan två grabbar som är fullt kapabla till att prata och själva borde kunna komma överrens. Så det jobbar vi på nu, att prata snällt med varandra och komma överrens istället för att puttas och vara elaka när man inte får sin vilja fram...

I Fredags var jag som ni vet på intervju i Kolmården. Dagen började med att jag var dödstrött när klockan ringde kl 5, då jag vaknat till och från hela natten efter drömmar där jag kört vilse, kommit försent, glömt lämna av ungarna, ungarna sölat så vi aldrig kom iväg, bilen fastnat på gärdet så vi inte kunde åka (stod parkerad på gärdet för att det stod en maskin ivägen när vi kom hem på torsdagen) och att jag körde fast med bilen i ett dike påväg från gärdet... Ja, hjärnan min hade många varianter på hur jag inte skulle komma i tid till intervjun... Det hela gick dock bra, jag kom i tid, kom ihåg att lämna av barnen, bilen satt inte fast och E4 såg ut som den brukar och inte alls som en smal stig i skogen. Efter intervjun så hämtade jag upp barnen, redan kl 13 till Antons stora glädje, och så åkte vi in till Norrköping för att köpa lite tröjor till Emil som skjutit iväg på höjden. Vi hade en jättemysig dag som vi avslutade med att somna alla tre under en filt i soffan till filmen Ice age 2. Stellan väckte mig senare när han burit in grabbarna till deras sängar och menade på att jag minsann fick gå själv till min säng... ;)

På lördagen var det disco för dagis och så här snygger vart Emil som här solt visar upp sin disco outfit poserande på studsmattan där han fördrev tiden innan skjutsen kom. Superbra att han fick skjuts med kusin Vilma. :) 
 


Anton och jag blev hemma, syskonen fick följa med men när vi frågade Anton så ville han inte, även om han nu i efterhand hävdar att det ville han visst... Men så har han en förmåga att fila på sanningen till sin egen fördel och förstår inte varför jag inte går med på att han ändrar sin version hela tiden. Nåja...


Nu ska jag in till Norrköping och hämta upp fler FB-grupps fynd! Får se om jag får med mig Stellan, han har problem med röjsågen så kan hända att han behöver reservdelar till den. I eftermiddag kommer grabbarna igen och ska sova här då deras mor jobbar. Virrigt det där, men vill de ha det så så får de väl ha det så dårå.


Någon som har ett bra tips på ett mirakelmedel eller nån toppenmaskin som underlättar i städningen? Har aldrig satt min fot i ett hus som behöver städas så grundligt, stackars huset törstar efter lite kärlek och omtanke... Drömmer om en H2O mopp, men tror den är för bra för att vara sann, någon som vet? ;)


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards