degerogard

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Alexandra Lindström - 24 mars 2012 19:20

GLÄDJEBESKED: Jag har fått jobb! Känns fantastiskt! Börjar jobba i slutet av april och jag ser fram emot det så mycket!

Just nu är jag hemma i småland och laddar mina totalt urladdade batterier, stannar hela nästa vecka. Har varit förkyld i cirkus två veckor nu och haft öroninflammation (för första gången i mitt liv, fascinerad!) i knappt en vecka. Den börjar lyckligtvis släppa i högerörat nu, så ska man prata med mig bör man alltså hålla sig på min högra sida. Vänsterörat är fortfarande väldigt nersatt... Grabbarna hade väldiga problem med att förstå att de var tvugna att skippa bäbismummlet och istället prata högt, klart och tydligt för att jag skulle höra dem nu senaste veckan. Bra övning för dem dock tror jag, då de kan prata riktigt ordentligt om de bara vill. De där små bonusmonstren har börjat värma upp sina egna små kryp-in i mitt hjärta, på gott och ont...


Jag har tur som har en sådan klippa här i småland som fyller hjärtat med total lycka och värme bara genom att finnas till. Om man aldrig har älskat en häst så kan man inte föreställa sig kärleken. Logi kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Eftersom stallet inte blir byggt till det utlovade datumet så kommer mitt hjärtas prins troligen inte flytta med upp till östergötland dock när (om...) stallet blir klart, tyvärr. Detta eftersom han börjar bli till åren och vi inte vill utsätta honom för ett miljöombyte när han är mer eller mindre blind. Då har han det bättre i hagar och omgivningar som han känner sedan 8 år tillbaka... Mitt hjärta sörjer, men jag tänker inte vara självisk när det kommer till djurens välbefinnande. Visst är han vacker min gamle man som går på sitt 28:e år?

Bilder sen sommaren 2010    


Världens bästa Stina ska också få en guldstjärna som stått ut med mitt fullständigt osammanhängande babbel i telefon idag. Det krävs en bästa vän sedan lågstadiet för att hänga med i svängarna ibland. Tack! Det blev en "flashback" till grundskoleåren när telefonen visade Stinas hemnummer på displayen, precis som på den gamla goda tiden. Du är värd allt smör i småland och mer därtill! Vad vore livet utan sann vänskap?
Bästisar i Aten, Grekland, maj 2010. Foto: Lisa Lindström  


Imorgon händer något spännande! Efter morgonpasset i stallet så åker mamma, pappa, Ebba och jag för att hämta hem ett nytillskott till flocken! Jag kan knappt bärga mig!

/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards